Het is vanaf nu niet alleen mogelijk om als beheerder in MyJAM! nieuwe medewerkers in te schrijven; je kunt ook medewerkers uitschrijven. Hierdoor is het niet meer nodig om naar het backoffice-team een opzegging of beëindiging van contract te sturen. Heel handig, dus! Lees onderstaande stappen door om te zien hoe dit precies in zijn werk gaat.
Stap 1. Klik op de knop Nieuwe medewerker inschrijven / uitschrijven. Dit is de blauwe knop.
Stap 2. Selecteer dan de actie die je uit wilt voeren: Einde Opdracht, Aanzeggen of Opzeggen. Vervolgens klik je op Aanmaken.
Opzeggen: de medewerker heeft zelf ontslag aangevraagd.
Einde Opdracht: als opdrachtgever zeg jij zelf het contract op in Fase A.
Aanzeggen: wanneer het contract afloopt en je deze niet wil verlengen.
Stap 3. Je kunt dan de Datum van indienen opgeven. Dat is eigenlijk altijd de datum van die dag. Vervolgens typ je rechts daarvan de naam van de betreffende medewerker in, waarna er een dropdown menu opent.
Stap 4. Geef aan wanneer de betreffende medewerker stopt. Het kan goed zijn dat deze datum nog een paar weken in de toekomst ligt. Maak een keuze tussen een Engels of Nederlands document; in deze taal wordt er namelijk een contract gegenereerd. Vul vervolgens de naam, achternaam, het e-mailadres en het geslacht van de medewerker in. Klik dan linksboven op Doorzetten als je op een computer werkt, en op het pijltje rechtsboven als je via de app of je telefoon werkt.
Stap 5. In een paar minuten tijd kan dan door JAM! een document worden gegenereerd die door de medewerker wordt getekend.